Osiągnięcia Mercedesa w ciągu ostatnich sześciu sezonów F1 z napędem hybrydowym są, szczerze mówiąc, niezwykłe. Przyćmiewają nawet osiągi Ferrari w tym błyskawicznym ataku na początku 2000 roku. Chociaż mógł nie osiągnąć tak wysokiego procentu zwycięstw w jednym sezonie, jak McLaren w 1988, ciągłość tej zwycięskiej passy musi umieścić ją na samym szczycie tabeli pod względem występów zespołów F1. I nawet w tym biegu jest jeden sezon, który wyróżnia się jako annus mirabalus Mercedesa. To zadziwiające, że jest to jedyny sezon w biegu, w którym Lewis Hamilton nie zdobył tytułu - ponieważ wygrał to jego kolega z zespołu. W 2016 roku Hamilton wygrał, szczerze mówiąc, dziesięć zwycięstw, w tym dwa oddzielne serie po cztery z rzędu. Jego kolega z zespołu, Nico Rosberg, wygrał dziewięć, ale za Anglikiem podążał za Anglikiem jeszcze drugi raz, tylko raz przeszedł na emeryturę (kiedy para Mercedesów zderzyła się w Hiszpanii) i zdobył tytuł. W07, który doprowadził ich do tych wyczynów, zdobył więc 19 zwycięstw w wyścigach w jednym sezonie - rekord - i zapewnił współczynnik zwycięstw na poziomie 90,4 procent.

Niesamowitą rzeczą w RB9 jest to, że prawdopodobnie mógłby być jeszcze lepszy. Napędzany silnikiem Renault, który nawet wtedy był naprawdę OK w porównaniu do Ferrari i Mercedesa, Adrian Newey przyznał później, że prace rozwojowe nad RB9 zostały opóźnione z powodu intensywnej walki o tytuł w 2012 roku. Red Bull skupiał się na RB8 dłużej niż pierwotnie planowano, a RB9 pojawił się potencjalnie w fazie niedostatecznej. To, że udało się pobić rekordy F1, sprawia, że ​​zastanawiasz się, jak szybko by to było z pełnym programem deweloperskim. To przerażająca myśl.

Alfa zdobyła podwójne tytuły, ale brakowało im pieniędzy i wycofała się ze sportów motorowych, gdy włoski rząd odmówił im pomocy w pokryciu kosztów nowej Alfy 160 z jej większym 2,5-litrowym silnikiem. To, w połączeniu z nadmiarem pełnych samochodów F1, oznaczało, że F1 faktycznie będzie jeździć do regs Formuły 2 przez następne dwa sezony. Pozostawiając wpływ Alfetty nie tylko jako jednego z najbardziej udanych samochodów F1 wszechczasów, ale także jako pierwszego, który spowodował hurtową zmianę przepisów.