Silnik: 2,1 l Rzędowa-5 / Moc: 540 KM / Moment obrotowy: 589 N-m / Napęd: Quattro AWD / 0-100 kmh: 3,1 s / Znani kierowcy: Michele Mouton, Walter Röhrl, Hannu Mikkola


Audi zadebiutowało nową i ulepszoną wersją Sport Quattro S1 na Rajdzie 1000 Jezior w sierpniu 1985 roku. Stwierdzenie, że samochód wyprzedzał swoje czasy, to chyba wielkie niedomówienie.

Audi Sport Quattro S1 ulepszyło wyjątkową silnik rzędowy 5 o pojemności 2,1 l, który teraz wytwarzał fabrycznie 470 koni mechanicznych. Uważano jednak, że rzeczywisty pobór mocy przekraczał 500 koni mechanicznych, ponieważ turbosprężarka została uzupełniona o system recyrkulacji powietrza, który również zmniejszył opóźnienie turbodoładowania.

Ulepszony silnik - w połączeniu z redukcją masy i poprawioną aerodynamiką - rozpędzał samochód od 0-100 km / h w oszałamiające 3,1 sekundy. To, co supersamochody robią dzisiaj, robił Sport Quattro S1 w połowie lat 80-tych. Prędkość, przyspieszenie i przyczepność samochodu byłyby, jak można się było spodziewać, największym powodem do sławy.

Podczas niektórych wyścigów rajdowych niektóre egzemplarze Audi Sport Quattro S1 były wyposażone w eksperymentalną wówczas wersję dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów. Tak więc pierwsza iteracja tego, co jest obecnie powszechnie znane jako DSG (skrzynia biegów z bezpośrednią zmianą biegów) lub PDK (doppelkupplung Porsche), może wywodzić się z Sport Quattro S1.