Silnik: 2.0L Rzędowa-4 / Moc: 280 KM / Moment obrotowy: 500 N-m / Napęd: 4WD / 0-100 kmh: 5,5 s / Znani kierowcy: Tommi Mäkinen


Mitsubishi Lancer Evolution IV odzwierciedla cztery lata rozwoju Lancera. Wnioski wyciągnięte z każdego roku wyścigów zostały przeniesione do nowszych wersji. Ten szybki rozwój był konieczny, aby Mitsubishi mogło wyprzedzić konkurencję. Na imprezie w Monte Carlo w 1997 roku zadebiutowała Evolution IV.

Nowe, bardziej elastyczne przepisy pozwoliły na start do mistrzostw takim zawodnikom jak Ford Escort, Subaru Impreza i Toyota Corolla. Te nowe przepisy WRC zostały wprowadzone przez FIA. Pozwoliły na modyfikację zawieszenia, skrzyni biegów, układu dolotowego, wydechu i położenia silnika. Mitsubishi przyjęło te nowe zasady, dodając sekwencyjną skrzynię biegów INVECS i przenosząc silnik w celu uzyskania lepszego wyważenia.

Kierowca Tommi Mäkinen ponownie okazał się kluczem do sukcesu programu rajdowego Mitsubishi. Z nim za kierownicą Evolution IV dobrze spisał się zaraz po wyjściu z bramki, wygrywając w Rajdzie Portugalii i Katalonii. Jedną z trudniejszych do zapomnienia chwil podczas jego kadencji jako kierownika samochodu była sytuacja, gdy zderzył się z krową na Tour de Corse, zanim stoczył się z klifu.

Po raz drugi z rzędu wziął udział w Mistrzostwach Kierowców WRC, a Mitsubishi zajęło 3. miejsce w Mistrzostwach Producentów WRC.