Silnik: 2.0L Inline-4 / Moc: 310 KM / Moment obrotowy: 420 ft-lbs / Napęd: AWD / 0-60 mph: 3,7 s / Znani kierowcy: Sébastian Loeb, Colin McRae, Carlos Sainz Od samego początku Citroen Xsara T4 był prawdziwym samochodem rajdowym. Zbudowany dzięki wspólnym wysiłkom Peugeota i Citroena, T4 został zaprezentowany w 1999 roku i przez następne trzy lata brał udział w ograniczonej liczbie rajdów, a menadżer zespołu Guy Frequelin czekał na testowanie i ciągłe doskonalenie samochodu. Początkowo problemy z niezawodnością były związane z samochodem, ale w sezonie 2003 T4 naprawdę rozwinął skrzydła. Było to tak intrygujące, że Colin McRae i Carlos Sainz z niecierpliwością wskoczyli na pokład na pierwszy pełny sezon Citroena w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Dzięki znakomitemu drugiemu miejscu zapewnionemu przez Sebastiena Loebowi i solidnej czwartej pozycji osiągniętej przez Colina McRae podczas Rajdu Walii w Wielkiej Brytanii, Citroen zdobył tytuł w klasyfikacji generalnej w pierwszym pełnym sezonie mistrzostw świata. Zakończyło to pomyślne zakończenie dziewięciomiesięcznego maratonu, który rozpoczął się wspaniałym finiszem jeden-dwa-trzy w Rajdzie Monte Carlo. Ostatecznie kampania, która obejmowała cztery zwycięstwa, siedem drugich i dwa trzecie miejsca, przekroczyła cele wyznaczone nawet przez Citroena na początku sezonu.

Silnik: 2.0L Rzędowa-4 / Moc: 315 KM / Moment obrotowy: 568 N-m / Napęd: AWD / 0-100 kmh: 4,0 s / Znani kierowcy: Sébastien Loeb, Dani Sordo, Sébastien Ogier

Przed debiutem w Rajdzie Światowym 2007 był jedną z głównych atrakcji Salonu Samochodowego w Paryżu w 2006 roku. C4 był następcą odchodzącej Xsary WRC, która zdobyła trzech światowych producentów; Korony w latach 2003-2005. W fachowych rękach inżynierów Citroena Sport z Versailles Satory, koncepcyjny samochód drogowy Citroen C4 Sport ewoluował w Citroena C4 WRC.

Chociaż ogólna stylizacja została zachowana, samochód musiał zostać dostosowany do międzynarodowych przepisów i wymagań dotyczących osiągów. I tu do akcji wkroczył zespół projektantów Citroen Sport. Grupa robocza projektu wymyśliła pierwszy toczący się model Citroena C4 WRC, który był już bardzo daleko od pierwotnej koncepcji. Na przykład dach nie był już wykonany ze szkła, ponieważ jest to zabronione w wyścigach rajdowych.

C4 WRC to jeden z najbardziej utytułowanych samochodów w historii rajdów, który zakończył swój czteroletni wyścig z wszechmocnym powrotem 36 zwycięstw z 56 rajdów. Kierowca Sébastien Loeb zdobywał tytuł kierowcy w każdym z czterech sezonów, pomagając jednocześnie zapewnić tytuły producentów wraz z Danielem Sordo i Sébastienem Ogierem również w tym okresie.

Głównym powodem takiego wyniku był fakt, że jednym z głównych zadań projektowych Citroena było zaprojektowanie C4 WRC tak, aby był niezawodny mechanicznie. Okazało się to owocne, ponieważ samochód był w stanie zakończyć sezon 2010 z punktami we wszystkich rajdach w tym roku. To niezwykle rzadki wyczyn; samochód nie może ukończyć wyścigu ani zdobyć żadnych punktów, jeśli się zepsuje, a większość zespołów akceptuje to jako coś prawdopodobnego w trakcie sezonu. Citroen C4 był niezbitym dowodem na to, że można nie tylko wygrać sprint, ale także zdominować maraton.

 

Silnik: 2.0L Rzędowa-4 / Moc: 300 KM / Moment obrotowy: 550 N-m / Napęd: AWD / 0-100 kmh: 4,2 s / Znani kierowcy: Colin McRae, Carlos Sainz, Simon Jean-Joseph

Tak się złożyło, że ten samochód był pierwszą iteracją modelu Focus używanego przez zespół fabryczny Forda w WRC, debiutując w 1999 roku w Monte Carlo. Pozornie zadowolony z siebie przez lata poprzedzające wypuszczenie nowego Focusa WRC MK1, Ford zdecydował, że to był sezon, w którym będą jechać na torze rajdowym, przeznaczając zdrowy budżet na projekt i zatrudniając jednego z najlepszych w branży. biznes; nie mniej kierowcy Colin McRae i Carlos Sainz.

Projekt Focus pozwolił także Fordowi zaprojektować samochód rajdowy zaczynając od czystej karty, ponieważ WRC MK1 nie ma wspólnych części z poprzednikiem ani wersją drogową. Oprócz karoserii wszystko w samochodzie zostało przeprojektowane pod kątem konkurowania na najwyższych szczeblach wyścigów rajdowych, jednocześnie uzupełniając możliwości kierowców światowej klasy. Wielu konstruktorów i inżynierów Focusa WRC MK1 dołączyło do zespołu bez braku doświadczenia i wprawy technicznej, mając na koncie wiele innych udanych strojów rajdowych.

Samochód i jego zespół były gotowe do działania od samego początku. Jednak po burzliwym początku kampanii, gdy stewardowie uznali, że samochód naruszył przepisy dotyczące konfiguracji pompy wodnej, samochód został uznany za niedopuszczalny. Jednak apel do FIA, wraz z rajdem wsparcia ze strony konkurentów, pozwolił ostatecznie zadebiutować w Monte Carlo.

Colin McRae zajął trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej, a drugi samochód prowadzony przez Simona Jean-Josepha uplasował się na 11. miejscu. Niezły start dla debiutanta i co ważniejsze dla Forda, dopiero początek kolejnych dobrych rzeczy. Przez następne 3 lata samochód odniósł 11 zwycięstw w WRC, a za kierownicą zasiadał McRae lub względnie nowicjusz Carlos Sainz.