Silnik: 2.0L Rzędowa-4 / Moc: 315 KM / Moment obrotowy: 568 N-m / Napęd: AWD / 0-100 kmh: 4,0 s / Znani kierowcy: Sébastien Loeb, Dani Sordo, Sébastien Ogier

Przed debiutem w Rajdzie Światowym 2007 był jedną z głównych atrakcji Salonu Samochodowego w Paryżu w 2006 roku. C4 był następcą odchodzącej Xsary WRC, która zdobyła trzech światowych producentów; Korony w latach 2003-2005. W fachowych rękach inżynierów Citroena Sport z Versailles Satory, koncepcyjny samochód drogowy Citroen C4 Sport ewoluował w Citroena C4 WRC.

Chociaż ogólna stylizacja została zachowana, samochód musiał zostać dostosowany do międzynarodowych przepisów i wymagań dotyczących osiągów. I tu do akcji wkroczył zespół projektantów Citroen Sport. Grupa robocza projektu wymyśliła pierwszy toczący się model Citroena C4 WRC, który był już bardzo daleko od pierwotnej koncepcji. Na przykład dach nie był już wykonany ze szkła, ponieważ jest to zabronione w wyścigach rajdowych.

C4 WRC to jeden z najbardziej utytułowanych samochodów w historii rajdów, który zakończył swój czteroletni wyścig z wszechmocnym powrotem 36 zwycięstw z 56 rajdów. Kierowca Sébastien Loeb zdobywał tytuł kierowcy w każdym z czterech sezonów, pomagając jednocześnie zapewnić tytuły producentów wraz z Danielem Sordo i Sébastienem Ogierem również w tym okresie.

Głównym powodem takiego wyniku był fakt, że jednym z głównych zadań projektowych Citroena było zaprojektowanie C4 WRC tak, aby był niezawodny mechanicznie. Okazało się to owocne, ponieważ samochód był w stanie zakończyć sezon 2010 z punktami we wszystkich rajdach w tym roku. To niezwykle rzadki wyczyn; samochód nie może ukończyć wyścigu ani zdobyć żadnych punktów, jeśli się zepsuje, a większość zespołów akceptuje to jako coś prawdopodobnego w trakcie sezonu. Citroen C4 był niezbitym dowodem na to, że można nie tylko wygrać sprint, ale także zdominować maraton.